Skip to main content

Onze werkwijze

Bij Groenewoldbouw staat de klant centraal. Vanaf het eerste gesprek tot aan de oplevering proberen wij de klant zo goed mogelijk te informeren. Daarvoor hebben wij ook speciaal een kopersbegeleider, die daarin altijd het aanspreekpunt is voor de klant. Daarnaast gaan wij in ons werk altijd voor kwaliteit. De bouw keurmerken die wij in ons bezit hebben waarborgen dat u kunt vertrouwen op ons werk. We werken inmiddels al jarenlang met een vast team en hebben daarin ook een vaste werkwijze ontwikkelt, die ervoor zorgt dat we een project overzichtelijk en transparant kunnen uitvoeren.

Kennismaking

Komt u via onze website, een architect of een derde bij ons? Bent u nieuwsgierig naar onze mogelijkheden? Wij maken graag kennis met u!

Inventarisatie wensen

Wij horen graag wat uw wensen zijn. Vaak volgt een eerste inventarisatie via mail of telefonisch, zodat wij voorbereid zijn en volgt hierna een eerste gesprek. (op locatie of bij ons op kantoor) Tijdens dit gesprek vertelt u wat uw wensen zijn en vertellen wij u wat u van ons kunt verwachten.

Offerte maken

Wij vertalen uw wensen in een plan op maat en een bijbehorende eerste offerte.

Offerte akkoord

Wanneer alles voor u duidelijk en in orde is, dan gaat u akkoord met de offerte. Dit is het startschot voor het opstarten van het verdere proces

Uitzoeken materialen + globale planning

We gaan samen met u aan de slag om materialen uit te zoeken (gevelstenen, dakpannen, kozijnen, installaties etc.) en intern beginnen we met de werkvoorbereiding, waardoor we u ook een globale planning af kunnen geven.

Start bouw

De bouw gaat van start! Ons team van vakmensen gaat aan de slag en bij elke bouw hebben we 1 aanspreekpunt voor u, als er vragen of onduidelijkheden zijn. Daarnaast kunt u te allen tijde contacten met onze kopersbegeleider. Bij grotere projecten hebben regelmatig een bouwteamoverleg waarbij u uiteraard aan kunt sluiten.

Eventueel meerwerk

Het kan gebeuren dat u tijdens het bouw toch graag iets anders wilt hebben. Een andere trap, een aangepaste deur of een nieuw soort kozijn? We overleggen wat er mogelijk is en houden u goed op de hoogte van het meerwerk en de eventuele kosten.

Vooroplevering

Het is tijd voor de vooroplevering. Samen lopen we alles nog eens goed na en kijken we of er nog zaken zijn die nog aangepast moeten worden of nog uitgevoerd dienen te worden. Deze punten worden opgepakt en we plannen een datum voor de OPLEVERING.

Oplevering

U ontvangt minimaal twee weken voor de definitieve oplevering de datum van oplevering. Gezamenlijk lopen we nogmaals alles goed na en mochten er nog punten zijn, dan komen die op de opleverlijst. Deze punten zullen z.s.m. worden opgepakt. Aan het eind van de oplevering ontvangt u de sleutel en bent u officieel eigenaar.

Nazorg

Mochten er na de oplevering of in de toekomst zaken zijn, dan staan wij altijd voor u klaar. Onze kopersbegeleider staat u altijd graag te woord.